
Kép. A Jamón vállalat egyik megbeszélésén (balra a csoport). Fotó: Martin Parula.
David és Lukáš
-
David Valtr - ügyvezető igazgató
David tizenhárom éves kora óta szereti a jamónt, amikor szüleivel először ment Spanyolországba nyaralni. Azóta is visszajár, és igyekszik megtanulni spanyolul. Hiába. Tíz év vezető PR-pozíciókban töltött idő után úgy döntött, hogy energiáit egy olyan projektnek szenteli, amely nem kevesebbre hivatott, mint hogy boldoggá tegye az embereket. David most misszionáriusként emlegeti magát, aki kiirtja a cseh háztartásokból a mérgező füstölt termékek gonoszságát, és egy illatos darab autentikus jamónnal helyettesíti azt. -
Lukáš Beneš - ügyvezető igazgató
Lukáš szabadidejét úgynevezett tanulmányutakkal tölti az andalúziai bárokban és piacokon, ahol fáradhatatlanul keresi a legfinomabb jamónt, a legfinomabb szalámikat és a legérdekesebb olívaolajokat az Ön ízlelőbimbóinak. Ő az az ügynök, aki az Ön kedvéért felkeresi a termelőket, és összetett kritériumok alapján kiválasztja a legjobbak közül a legjobbakat, hogy a spanyol gasztronómia igazi gyöngyszemeit juttassa el az Ön asztalára. Hivatásos Cortador licenccel rendelkezik.
Kezdetek
A Jamón, s.r.o. négy barát álomvállalkozásaként jött létre 2011-ben azzal a céllal, hogy a Cseh Köztársaságban teljes hitelességgel kínáljon jamónt. Nem akartuk, hogy a jamón csak egy legyen a sok termék közül. Azt szerettük volna, hogy csak jamónunk legyen, hogy jamónnal éljünk, és hogy megmutassuk a jamónt honfitársainknak annak minden gazdag kultúrájával együtt. Ezért mindent félbehagytunk, felhagytunk minden más projekttel, és belevetettük magunkat a jamónba.
Jamón adalékanyagok nélkül
Kizárólag hagyományos, természetesen szárított, nitrit- és nitrátmentes jamónt kerestünk, és ez az elemi kritérium, amelyhez a mai napig minden termékünk esetében hűek vagyunk, portfóliónk meghatározó momentuma.
A jamón sikere
Az első pillanatoktól kezdve egyértelmű volt, hogy a csehek kedvelik a jamónt, hogy olyan bensőséges kapcsolatot ápolnak vele, mintha mindig is ismerték volna. A kezdet szép és meteorszerű volt, többször hoztunk profi cortadort, saját raktárat hoztunk létre, éttermeket jártunk be, tanfolyamokat és kóstolókat szerveztünk, webáruházat indítottunk, és sikert arattunk.
Extra szűz olívaolaj
Néhány év elteltével bővítettük kínálatunkat a Laguna de la fuente de piedra olívaolajjal, amely egy intenzív olívaolaj, rekord alacsony, 0,1%-os savtartalommal. Eleinte csak jamón-kiegészítőt szerettünk volna vállalati ügyfeleink számára, de hamarosan az olívaolaj egy újabb fontos üzletágunk lett.
Nitritmentes szalámik
A következő organikus lépés a legjobb minőségű ibériai sertésszalámi volt, amelyet - az ipari csalók állítása ellenére - természetes módon, nitrites sók használata nélkül érlelnek.
Napjainkban
Ma már a fél Cseh Köztársaság a miénk, és Lamborghinivel kergetőzünk. Na nem, de mi vagyunk a spanyol szárított sonka legjelentősebb importőre, és egyértelmű referenciává váltunk mindenki számára, aki meg akarja ismerni a spanyol szárított sonka lenyűgöző világát, és aki mindenekelőtt a lehető legjobb minőségben akarja megkóstolni.